رابینز | بلاگ

رابینز

ساخت وبلاگ
بزرگان ثروت و موفقیت 1

هنری فورد:

بزرگان ثروت و موفقیت دنیافورد از بزرگان صنعت در قرن بیستم ، و مهمترین تأثیر او شروع خط تولید صنعتی شد که که باعث کاهش چشمگیر قیمت خودرو و باعث ایجاد تولید انبوه و به کارگیری کارگران زیاد با حقوق بالا در سایر کالاها هم شد.

فورد در سال ۱۸۶۳ در میشیگان آمریکا به دنیا آمد و در سنین جوانی پس از ازدواج مخارج خود را با کار در مزرعه خانوادگی می گذراند اما هیچ وقت علاقه‌ای به این کار نداشت او مزرعه را رها و ایده ای که داشت ساده سازی کارهای کشاورزی بود.  برای همین به دیترویت رفت و شروع به آموزش دیدن ،کار با ماشین های صنعتی کرد و  تخصص لازم و فوق العاده ای بدست آورد و استخدام یکی از معتبرترین شرکت‌های برق آمریکا به نام ویستینگ هاوس شد ولی چون هدف دیگه ای داشت  پس از مدتی از آنجا هم خارج وبه استخدام شرکت روشنایی توماس ادیسون در آمد و در آنجا به عنوان سرمهندس انتخاب شد و پول خوبی به دست آورد. فورد  با تجربه‌ای که در کار با ماشین های صنعتی به دست آورد و با سرمایه ای که داشت تصمیم به تاسیس یک شرکت خودروسازی با کمک سرمایه گذاران دیترویت میشیگان به خصوص برادران دوج(نام چند خودروی فورد دوج است.) که کمک  مالی بسیاری برای این شرکت کردند ،گرفت. برخلاف تصور  بسیاری فورد نه خودرو را اختراع کرد و نه خط مونتاژ آن، بلکه با  تجربه‌ای که داشت توانست خط مونتاژ را از حالت دستی به حالت صنعتی ارتقاء ببخشد اما موردی که مهم است خط فکری فورد بود نه تولیدات شرکتش .

او به شدت صلح طلب بود و از مخالفین سرسخت جنگهای جهانی اول و دوم و معتقد بود این جنگ‌ها را بانکداران یهودی درست میکنند و حتی مجله ای  به نام دیربورن ایندیپندنت را هم تاسیس کرد که به مخالفت یهودیان مقاله می‌نوشت. خط فکری فورد در  کار، قطعاً یکی از دلایل پیشرفت شرکتش بود. اعتقاد داشت باید از تمام توان یک شخص استفاده کرد باید کسی که کار می‌کند انگیزه بالایی داشته باشد و به  همین خاطر او تعداد کمتری کارمند و متخصص استخدام می کرد با حقوق بسیار بالاتر و همین باعث شد تا متخصصین از سراسر آمریکا به شرکت اون بیان.فورد  فقط تخصص براش  مهم بود و تنها شرکتی بود که سیاه پوستان را هم استخدام می کرد. فورد  یک مدیر اخلاق محور هم بود و به شدت با مسائلی مثل قمار ،شراب ، هرزه‌نگاری مخالف بود، و حتی کارمندانی استخدام می کرد که بقیه را زیر نظر بگیرند .فورد هر کاری که می کرد مطمئن بود که به پیروزی می‌رسد. خط فکری فورد  این بود که میشه هر کاری رو با متخصصین انجام داد . مهمترین هدفش در طول زندگی این بود که انسان ها بتونن زندگی راحت تری داشته باشن.فورد در سال ۱۹۴۷ در سن ۸۴ سالگی درگذشت .

منبع: https://robins.ir/successful-rich-people/

رابینزثروت, robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 210 تاريخ : شنبه 31 خرداد 1399 ساعت: 17:55

انگیزه در زندگی چیست؟

۳. غرق شدن در آموزش

آیا فعالیتی وجود دارد که نتوانید از آن دست بکشید و هنگام انجام آن زمان را گم کنید؟ اینها نشانه‌هایست که احتمالا چیزی که به شما انگیزه میدهد را پیدا کرده‌اید. تحقیقات نشان میدهد که مطالعه در زمینه‌ای که به آن اشتیاق دارید باعث می‌شود تا شما مدت زمان بیشتری مطالعه کنید و عمیقتر در خاطرتان بماند در مقابل چیزی که به ان اشتیاقی ندارید.

انگیزه چیزیست که شما را مجبور به عمل میکند.

۴. شما میتوانید از آن به عنوان یکی از رضایت‌بخش‌ترین زمان‌‌های زندگی یاد کنید.

بررسی رفتار و اعمال خود یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت انگیزه‌تان در زندگی است. به زمان‌هایی که در زندگی به خودتان افتخار میکردید فکر کنید. میتواند موقع برنده شدن در یک مسابقه باشد و یا هنگامی که شما صاحب شغل ایده‌آلتان شده‌اید ولی هر زمانی که باشد، آن لحظه‌ها رو به یاد بیاورید. تمامی آنها را روی یک تکه کاغذ بنویسید و به دنبال نقاط مشترک بین آنها بگردید.

زمانی که نقاط مشترک را پیدا کردید برای آن زمان بگذارید. اگر از بیان کردن خلاقیتتان لذت می‌برید، راهی را پیدا کنید تا خلاقیتتان گسترش دهید و آن را بیان کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که فقط قسمت خاصی از خلاقیت است که به شما انگیزه می‌دهد.

منبع: https://robins.ir/what-motivates-you/

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 210 تاريخ : شنبه 31 خرداد 1399 ساعت: 13:55

چگونه روز خود را خوب شروع کنیم

برای این بود که روانشناسی پشت انتخاب‌هایم  و اینکه بدانید چرا این برنامه برای من این‌قدر مؤثر است را برایتان شرح دادم. خلق یک برنامه‌ی هوشمندانه عنوانی است که از آن به نام “جمع‌آوری عادت” یاد می‌شود.

یک‌بار دیگر، این ایده را از استاد جیمز کلیر (که او هم این عنوان را از بی. جی فاگ قرض گرفته) وام گرفتم. این‌ها همه‌زمانی کارایی دارند که یک عادت جدید را روی یک عادت موجود “بنا می‌گذارید”. فرمول این است: باید x باشد تا Y بیاید! مثال‌هایی از برنامه‌ی روزانه‌ی من شامل موارد زیر می‌باشد.

  • وقتی از رختخواب بیرون می‌آیم تختم را مرتب می‌کنم.

  • وقتی تختم را مرتب می‌کنم، لباسم را عوض می‌کنم.

  • وقتی نوشتن را تمام کردم، به مدت ۱۰ دقیقه مدیتیشن می‌کنم.

  • و غیره……

هر مرحله بر روی مرحله بعدی ساخته می‌شود. حالا به مهم‌ترین سؤال می‌رسیم _ برای شما این چه معنایی دارد؟

احتمالاً شما می‌خواهید کارهای متفاوتی را هر صبح انجام دهید. شاید بخواهید بجای مدیتیشن تمرینات تنفسی را انجام دهید. یا مطالعه کردن را جایگزین آشپزی کنید.یا کلاً یک مرحله را حذف کنید.

واقعاً اینکه چه‌کار می‌کنید اهمیتی ندارد، مهم این است که چطور آن را انجام می‌دهید

ساده شروع کنید: از تختخواب بیرون بیایید. چطور می‌توانید مطمئن شوید که دکمه‌ی ” به تعویق انداختن” بر روی زنگ هشدار را فشار نمی‌دهید و سریع از رختخواب بیرون می‌آیید؟ ( می‌توانید مانند من از اصل شخصیت استفاده کنید یا به دنبال یک‌راه حل خلاقانه‌ی مختص خودتان باشید)

من از آن دسته از افرادی هستم که انگشت شستم را به نشانه پیروزی رو به آسمان نشان می‌دهم.

بنابراین وقت آن است که در مورد مرحله بعدی فکر کنید به شکلی که حداقل انرژی را از شما بگیرد. فقط یادتان باشد به دنبال کارهای سخت و پیچیده نباشید. ۳ الی ۵ کار که حداکثر ۳۰ دقیقه از وقت شمارا بگیرد. هر چه عادات صبحگانه شما دشوارتر باشد، راحت‌تر آن‌ها را به تأخیر می‌اندازید یا کلاً رهایشان می‌کنید.

زمانی که یک‌رویه ساده و خوب را برای خود در نظر می‌گیرید، می‌توانید بروی جزئیات تمرکز کنید، مثلاً اینکه ساعتی که از خواب بیدار می‌شوید را تغییر دهید یا سعی کنید که برنامه را زودتر به اتمام برسانید. هر چه بیشتر آن را انجام دهید، همه‌چیز آسان‌تر می‌شود.

چند سال پیش ازReddit (یک وب‌سایت اجتماعی) خواستم تا برای خلق یک برنامه‌ی موفق توصیه‌ای به من کند، این پیام را دریافت کردم:

این کار مانند یادگرفتن بازی با توپ است. اول می‌توانید یک توپ را به هوا پرتاب کنید. سپس دو توپ، سه یا بیشتر. زمانی که یک توپ جدید را به میان بازی می‌آورید، باعث می‌شود توپ‌های دیگر هم از دستتان بیافتد و درنهایت به همان تعداد توپی که قبلاً می‌توانستید به هوا پرتاب کنید برمی‌گردید.

الآن به همه آن چیزی که برای بهتر کردن برنامه‌ی صبحگاهی‌تان نیاز دارید مُسلح شده‌اید، به میدان بروید عادت‌هایی که می‌خواهید ایجاد کنید را روی کاغذ بیاورید و فکر کنید که چطور می‌توانید آن‌ها را یکی پس از دیگری اجرا کنید.

به‌عبارت‌دیگر: توپ‌ها را به هوا پرتاب کنید و شروع به بازی کنید و هرگز متوقف نشوید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و باعث شود که ما روز خود را خوب شروع کنیم، اگر شما فکر می کنید موارد دیگری وجود دارد که باعث می شود که ما روز خود را خوب شروع کنیم برای ما کامنت کنید.

منبع: https://robins.ir/a-good-day/

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 28 خرداد 1399 ساعت: 19:20